MYYNTIEHDOT

Yleistä

Verkkokaupan muuni.fi (jäljempänä ”verkkokauppa”) omistaa OÜ MUUNI.FI (virolainen Y-tunnus 16036247), osoite Käo 11, Tallinna, Viro.

Myyntisopimuksen voimassaolo, tuotteet ja hinnat 

Myyntiehtoja sovelletaan tuotteiden ostamiseen verkkokaupasta.

Verkkokaupassa myytävien tuotteiden hinnat on ilmoitettu tuotteiden yhteydessä. Hintaan lisätään toimituskulut. Kaikki verkkokaupan hinnat on ilmoitettu euroina.

Hinnat eivät sisällä arvonlisäveroa Yritys ei ole toiminnastaan arvonlisäverovelvollinen.

Tuotteiden toimituskulut määräytyvät toimitusosoitteen ja toimitustavan mukaan. Toimituskulut ilmoitetaan tilausta tehtäessä.

Verkkokaupassa tuotetiedot on ilmoitettu tuotteen yhteydessä.

Tilaaminen 

Asiakas valitsee verkkokaupasta muuni.fi sopivat tuotteet ja laittaa ne ostoskoriin. Täytä tilauksen vaaditut tiedot ja valitse sopiva toimitustapa tilauksen tekemistä varten. Loppusumma näkyy nyt näytöllä, ja asiakas valitsee sopivan maksutavan seuraavista turvallisista maksuvaihtoehdoista: 
– tilisiirto

– Visa & Mastercard

– suomalaiset verkkopankkilinkit: Aktia, Ålandsbanken, Danske, Handelsbanken, Nordea, Oma Säästopankki, Pohjola, POP Pankki, S-Pankki, Säästopankki

HUOMAA! Verkkopankin kautta maksettaessa tulee ehdottomasti painaa ”Palaa verkkokauppaan” painiketta.

Maksut välittää Maksekeskus AS. Maksaminen tapahtuu turvallisessa maksuympäristössä verkkokaupan ulkopuolella. Verkkopankin kautta maksettaessa maksu tapahtuu pankin turvallisella sivustolla. Myyjä ei pääse asiakkaan pankki- tai luottokorttitietoihin. Kauppa tulee voimaan maksun saavuttua verkkokaupan pankkitilille.

Verkkokaupan omistaja on henkilötietojen rekisterinpitäjä, ja välittää maksamiseen tarvittavat henkilötiedot henkilötietojen käsittelijälle eli Maksekeskus AS:lle.

Kauppa on solmittu ja tilaus käsitellään, kun asiakas on maksanut tilauksen kokonaan.

Jos tilattuja tuotteita ei voida toimittaa niiden loppumisen vuoksi tai muusta syystä, asiasta ilmoitetaan ostajalle ja maksettu summa palautetaan (myös lähetyskulut) viipymättä, mutta kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa.

Toimitusehdot

Tuotteita lähetetään seuraavin maihin: Suomi

Valittavissa on seuraavat toimitustavat:Itella Estonia OÜ / Posti Group Oyj – postin automaatti.

Ostaja maksaa tuotteiden lähetyskulut, ja vastaavat hintatiedot ilmoitetaan toimitustapaa valittaessa.

Tuotteet toimitetaan yleensä 10 arkipäivän kuluessa kaupan voimaantulosta.  

Poikkeustapauksissa myyjällä on oikeus lähettää tuotteet 45 päivän kuluessa.

Jos asiakkaan tilaamia tuotteita ei voida toimittaa kauppaehtojen mukaisesti, tästä ilmoitetaan viipymättä asiakkaalle ja ehdotetaan sopivaa muuta toimitustapaa tai asiakkaan maksama summa palautetaan 14 arkipäivän kuluessa.

Tuotteiden palautus

Ostajalla on oikeus palauttaa verkkokaupasta tilatut tuotteet 14 päivän kuluessa.

Palautusoikeus ei koske yrityksiä eikä yhteisöjä.

14 päivän palautusoikeuden käyttäminen edellyttää, että tuotteet ovat uusia, käyttämättömiä ja avaamattomissa pakkauksissa.

Kaupan purkamisoikeus ei koske asiakkaan pilaamia tuotteita.

Jos tuotteissa on merkkejä käytöstä kulumisesta, verkkokaupalla on oikeus vähentää tuotteet arvon väheneminen palautettavasta summasta.

Tuotteiden palauttamiseksi vapaamuotoinen palautusilmoitus on lähetettävä osoitteeseen info@muuni.fi 14 päivän kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta. 
Palautusilmoituksesta on ilmettävä asiakkaan nimi ja tilausnumero.

Palautuskulut maksaa ostaja lukuun ottamatta tapauksia, joissa palautettava tuote ei vastaa tilausta (esim. väärä tai viallinen tuote).

Ostajan on palautettava tuote palautusilmoituksen lähettämistä seuraavan 14 päivän kuluessa tai todistettava, että hän on lähettänyt palautettavat tuotteet kyseisen ajanjakson aikana.

Verkkokauppa palauttaa koko saamansa maksun ostajalle viipymättä saatuaan palautetut tuotteet, mutta kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa palautuslomakkeen vastaanottamisesta.

Verkkokauppa voi kieltäytyä palauttamasta maksua siihen saakka, kunnes tuote on palautettu tai ostaja on todistanut lähettäneensä tuotteen takaisin riippuen siitä, kumpi näistä tapahtuu ensin.

Jos ostaja on yksiselitteisesti valinnut muun kuin verkkokaupan tarjoaman tavanomaisen ja edullisimman toimitusvaihtoehdon, verkkokaupan ei tarvitse palauttaa asiakkaalle asiakkaan valitseman toimitustavan ja tavanomaisen toimitustavan erotusta.

Verkkokaupalla on oikeus purkaa kauppa ja vaatia tuotteiden palauttamista silloin, kun verkkokaupassa ilmoitettu hinta on virheen vuoksi merkittävästi pienempi kuin tuotteen markkinahinta.

Reklamointi

Verkkokauppa vastaa ostajalle myydyn tuotteen puutteista ja vioista, jotka olivat olemassa tuotetta luovutettaessa, ja jotka ilmenevät kahden vuoden kuluessa tuotteen luovuttamisesta asiakkaalle. Jos vika ilmenee ensimmäisen kuuden kuukauden aikana tuotteen luovuttamisesta ostajalle, oletetaan että vika oli olemassa tuotetta luovutettaessa. Todistusvelvollisuus on verkkokaupalla.

Ostajalla on vikojen ja puutteiden ilmetessä oikeus ottaa yhteyttä verkkokauppaan viimeistään kahden kuukauden kuluessa lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@muuni.fi.

Verkkokauppa ei vastaa sellaisista vioista, jotka ovat aiheutuneet tuotteen ostajalle luovuttamisen jälkeen.

Jos verkkokaupasta ostetussa tuotteessa on sellaisia vikoja, joista verkkokauppa on vastuussa, verkkokauppa korjaa tai vaihtaa viallisen tuotteen. Jos tuotetta ei voi korjata tai vaihtaa, verkkokauppa palauttaa ostajalle kaikki kauppaan liittyen maksetut summat.

Verkkokauppa vastaa ostajan reklamaatioihin kirjallisesti tai kirjallisen uudelleen esittämisen mahdollistavalla 14 päivän kuluessa.